Never run faster than your guarding angels can fly

måndag 23 juli 2012

Det börjar närma sig ....

tills jag "tar över" ladugården på allvar ...

Idag fick jag order av maken att hämta en bunt ( ensilage ) på åkern och köra in i hagen och lägga i foderhäcken ....hm.....

Var det inte bara mjölka det gällde ?? *ler*

Alltså tog jag traktorn ut på åkern för att hämta en ... ( kan tillägga att det där med lyfta, klämma, vrida traktorlyften INTE är min grej ...)

Moment 1 - hämta
Gick så där . Det ÄR meningen att man inte ska röra de andra buntarna i högen ...men , men ...

Moment 2 - lyfta
Efter en hel del backande , körande frammåt , backande igen kom vi så då på plats ( maken var INTE med som tur var bör tilläggas ;)
Så återstod moment lyft .....hm....Det ska vridas och lyftas och tyckas på knappar och dras i spakar .....
Jag kan säga att jag inte tittade
hur det såg ut på de andra då jag åkte ....

Moment 3 - kör
Borde va lätt ..... MEN med en bunt som halkar ur klämman är det INTE lätt kan jag lova ... Bunten blev både påkörd och överkörd ...

Moment 4 - lägg i foderhäcken
Det moment jag TRODDE var svårt .
Visade sig vara det lättaste . Att lägga en 300 kg bunt i en tändsticksask stor foderhäck var "a pice of cake".

Kanske det finns lite bondeämne i mej trots allt .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar