Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 7 november 2013

Frisörbesök

(Eller ett inlägg riktat till Johanna =)

Igår lyckades väldens bästa frissa Stina klämma in mej för ett besök då jag akut kände att en hockeyfrilla börjat visa sig ....

Dags för klippning o färgning alltså ;)

Min mor fick komma o hämta mej eftersom våran bil ( som maken krockade med i vintras?) IGEN står på verkstaden ( den o min mobil gör verkligen under för mitt humör ....) och mina andra färdsätt ( traktor , moped , gamla Bettan ) knappast lämpar sig för transport på allmänna vägar till frissan !)

Hem skulle Caroline komma och hämta mej .

Jag gav Stina fria händer som alltid och vi skulle jobba vidare på min sidecut , dock lite kortare för att undvika hockeyfrillan .....
Sist var jagsvartbrun med röda slingor men då jag är så mörk syntes de knappast . Denna gång skulle hon bleka slingor . 
Men se där blev det stopp . 

För då Caroline dök upp blev det ve o tandagnissel . 
Inga vita strån här inte ...!...
( det KAN ju vara så att frissan försökte maskera de grå tinningarnas charm som börjat dyka upp ...*ler)

Så efter att jag ( o frissan ) tagit ett enväldigt beslut blev det en annan färg ( som även dög åt Caroline ) 
Visste inte att mitt hår krävde ett demokratiskt beslut *ler*

Så jag säger bara så här . 
Det matchar mitt nya nagerlack och mormors bil ..... Eller ska jag sjunga " Blå , blå vindar o vatten )

Så det så Johanna !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar