Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 19 september 2014

Frid

Sitter vid vattnet med ett glas rött och njuter .

Bara finns.

Solen värmer ,vågorna lugnar och vindarna smeker.....

Och jag känner frid <3

2 nära har dött inom kort tid . 

En alldeles för ung vän i långvarig sjukdom ...och en av makens släkting som själv avslutat sitt många års sakta förtvinande .

Så vill jag själv dö . I full kontroll.

Ser mej själv sittandes inlindad i en filt och andas in de vågor som jag så hett älskar.

Det finns något där ,
en längtan , 
en skräck 
och frid . 

Samtidigt som jag räds vågorna då jag färdas där på , ropar och lockar dom sig till mej .

Som om jag varit här förr .

Jag behöver dem 
och hatar dem 
samtidigt som de ger mej frid ....

Någon gång har jag nog levt vid havet 
och fortfarande längtar jag dit ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar