Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 29 juli 2021

Long time , No see

Länge sen jag tittade in här . 1,5 år sen för att vara exakt. 
Mycket har hänt . Mycket elände , men vem sa att livet ska vara lätt ....

Funderade återigen på att radera bloggen o börja om . Men det känns fel .

Den jag var igår har gjort mej till den jag är idag . 
Så är det bara . 
Så historien får vara kvar även om den kan kännas banal .

Såååå nu ska jag försöka ta ett krafttag och försöka skriva (o fota ) lite varje dag . 
Jag har många kommande projekt på gång . Vissa stora (typ byte av kök ) ,andra små ( skulle vilja gå på kurs o lära mej måla kurbits , sy i fårskinn, en ny hund kanske 😉 ) och ganska fullt upp ändå som vanligt 😊.

Idag gjorde jag o Caroline vår första o enda semester tripp hittills i år. Lite Siljan runt.
Började i Orsa o Hansjö lanthandel . De har såååå mycket fint . En murarform fick följa med hem . Den kan man ha till mycket . Jag har några på väggen på lilla toa som hyllor . Denna fick stå på kommoden med tvål o ljus i .

Sen blev det Vikarbyn o Mikaela Willner (tror jag hon heter) keramiker . 
Caroline köpte 2 gröna (?!! Vi har börjat älska grönt sen vi flyttade till Östansjö ) tallrikar. Jag stog o fingrade på en jätte fin grön (😁) ljusstake . Men den fick vara kvar ..

Därefter blev det ett stopp i Nittsjö . Ganska så tomt på hyllorna men en stor fin skål fick följa med hem . Blir nog ett besök där snart igen . Såg en fin kopp som heter kullsbjörken 😍

Vi stannade även till i Rättvik ( o blev dyngsura) för att ta med lite Take away mat från "Trägårn" . Så gott o mycket mat . Men nu har jag landat i soffan efter lagården. Ute regnar det . Äntligen !!!
Det har varit en lååååång het sommar i år .






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar