Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 19 februari 2013

Det är inte bara sätta skopa på en traktor ....

Tänkte jag skulle vara duktig och hämta lite hö själv till kvigorna nu på morgonen när jag nu fick 5 minuter över ....

Jag brukar ju ta buntar i bilen men denna gång skulle jag ta löshö ( tänkte jag ) o då måste man ju ta det i traktorskopan ( helst blir väääldigt bösigt annars ....*ler).

Efter 5 minuters trixande ( inte svärade !!) lyckades jag .

Jipiey !

Jag är en RIKTIG bonde nu ....( tänkte jag )

Hm..... Kom till första ladan , där var det tomt !
Hm.... Inge löshö idag alltså ...

Åkte till andra ladan .
Buntar .
Ok , funkar bra för mej ( bättre faktiskt ) .

Lastade skopan full och drog iväg .....

Skulle justera skopan lite ... Och tippade ( självklart ) av några buntar . .

Stannar muttrande och kliver ut på FEL sida i traktorn för det är så mycket snö på andra sidan ....
Lyfter upp buntarna ( fortfarande någorlunda nöjd ) och kliver in återigen på FEL sida och fastnar med byxan i spaken till skopan ( det är DÄRFÖR man går in på andra sidan .....) och tippar ur buntarna igen ....

Denna gång är jag inte så mycket nöjd bonde längre utan KÖR över skiten och hoppas rådjuren äter upp dem ....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar