Never run faster than your guarding angels can fly

måndag 12 augusti 2013

1 år

Idag är det 1 år sedan jag blev heltidsbonde ....under den tiden har jag jobbat med influensa , feber & lunginflammation .

 Jag har kört traktor , dragit ut kalvar & slaktat .
Jag slitit och släpat och svurit ( både åt kor o karl) .
Jag har blivit med kycklingar , katt och lamm...
Men på det stora hela har jag faktiskt gillat det .
Vill jag byta jobb ?

Ja ,på lördag morgon kl 5,30 när klockan ringer ...
På julaftonskväll när Kalle anka börjar .... 
När "alla" drar på semester eller bara latar sig hemma ....

Eller nej ....
Jag vill känna vinden i mitt ansikte , snön i mitt hår och solen på bara ben . Lyssna till kornas mumsande och fårens bräkande . Borra in händerna i solvarm mjuk ull , lyssna till tuppens galande ( även om det är kl 6....) plocka varma ägg.

Så nej ... 
Jag fortsätter nog ett tag till ....( svärande o stinkande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar