Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 25 januari 2011

Varg

I natt när jag kom hem från jobbet hörde jag vargar yla . Det är en särskild känsla att höra dem . Trots att jag inte är rädd för dem reser sig håret i nacken . Det måste vara någon gammal instinkt som säger fara ...
När jag sen var ute och gick på min morgonpromenad fick jag det bekräftat ( även om jag var säker innan ...).
Samma "rutt" som jag gick hade vargen gått några timmar tidigare . Stora vargspår jagade efter några rådjur där jag jagade kalorier =)
Men varg gör mej ingenting . TROR inte de ser mej som något byte ..
Hade det däremot varit björnspår på vägen hade jag nog vänt om . Björn vill jag inte möta i skogen utan bössa .Men de sover ju nu som tur är och om man bara låter dem vakna ifred
(De brukar vandra ner till oss och ta något rådjur eller älg ) Så håller de sej undan sedan till hösten då de kommer tillbaka i oktober och äter havre .
Men imorgon tar jag nog stavarna med på promenaden . Inte för att jag är en jävel på att slåss med dem *ler* utan för då hörs jag lite mer och förhoppningsvis kan vi jaga på olika stigar då .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar