Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 23 augusti 2012

Ny våning

Nu har vi äääääntligen fått i ordning nedervåningen...... någorlunda i alla fall ;) 
Bastu , dusch och tvättstugan är inte klara ännu......men sovrummet och toaletten .
För er som (sluppit ) se eländet innan kanske det bara ser ut som en "normal" källare . Men jag kan lova att där har det varit kartonger, möbler o allt möjligt skit från golv till tak . 
Nu flera släpvagnar till tippen senare har vi fått en helt ny våning !

Underbart !
 Känns som ett helt nytt hus .

Då vi köpte huset ( för över 20 år sedan) använde vi bara mellan våningen själva. På övervåningen bodde en tant som vi "fick på köpet" och i källaren var tvättstuga , förråd och pannrum...

Nu bor Alex & Johanna på övervåningen med eget vardagsrum, datorrum , toalett & dusch. (Det är nästa projekt . Alex rum och toan.....)

Caroline huserar på mellan våningen (i vårat gamla rum) med toa & bad , vardagsrum , kök , hall och gäst toa med dusch och nere bor alltså vi .
I vårt gamla förråd . Hur mysigt som helst . Vet inte riktigt vad jag tänkte där för 20 år sedan då jag målade hela källaren rosa . Men det blev riktigt bra med alla nya möbler .
 
 Himmel sängen är gammal ( och obäddad men det  får ni leva med ;)

Ur söta krokar med rosor på hittade jag på Indiska . Änglarna och ljuslyktan är presenter från barnen . (Jag är en sucker för änglar.....)

Me to you nalle (jag fått av Johanna) med alla mina Tous askar ......(JA jag spar både askar och påsar......*ler*)
Doftljus får man aldrig för många av och Yanke candel är stor favoriten.
Provdockan inhandlades på Åhléns och kanske ska jag ha brudklänningen på den. Just nu är den smyckesställ och fin som den är . Brudslöjan syns bakom....
    Klädskåpet och skänken (ovan) inhandlades på Jysk och är riktigt fina. Passar perfekt med sängen och gubbstolen.  

Nu inväntar jag bara en Ikea resa senare i höst för att komplettera med lite mattor och annat krafs.  
En sak hoppas jag ha lärt mej av detta .
 SPARA INTE ALLT !!

1 kommentar:

  1. fantastiskt fint! måste komma och se det i verkligheten, kan man hyra dig som homestylare (eller hur det stavas)? :)har kikat på provdockan på åhlens jag med men varit för snål och så har jag inga kläder att visa upp i den kalibern =P

    kram Pernilla

    SvaraRadera