Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 17 augusti 2012

Stockholm är min stad !

Jag älskar (nästan) allt med den .

Folket - många , mycket & myllrande skulle jag beskriva dem .Och man får vara ANONYM . Vara en i mängden .

Husen - Har en historia att berätta.
Jag ser ett öppet fönster och drömmer mej in ....
Vem bor här , hur ser det ut ?
Hur lever dom ?
Är det ett "hippt" par ?
En gammal dam ( som sitter och tittar i fönstret) .
Är det tunga draperier för fönstren ( för att stänga ljud och ljus ute ) eller står fönstret öppet för att njuta av sorlet ?

Bilarna - i full fart och "Stockholms"jäkt ,ja till och med i köer kan man njuta .
För det finns folk där .
Man är inte ensam .
Men ändå mer ensam än någonsin....

Jag älskar Stockholm på våren då allt spirar och spritter .

Jag älskar Stockholm på sommaren då luften dallrar och asfalten är het .

Jag älskar Stockholm på hösten då löven faller och dimman ligger tät .

Jag älskar Stockholm på vintern med all dess julpynt och skridskor i Kungsträdgården ...

Jag älskar Stockholm ...... men mest på avstånd ....och det är nog därför det alltid kommer vara mina drömmars stad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar