Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 7 september 2012

Mini break

Det blev ett mini break här på bloggen .
Johannas iPhone dog ( skärmen funkade inte ) och VEM blir utan telefon då ??? (Det är väl en mammas lott *ler)

Efter en hel del fixande och trixande fick jag igång den och jag fick till baka min lur . Men det satt i gång en hel del funderingar då jag tänkt byta min nu också .

Varför är det så att dagens mobiler knappt överlever 1 årsdagen (då garantin som aldrig gäller går ut ....).eller i bästa fall funkar till 2 års dagen då abonnemanget skall förnyas .

Då tvär dör den ....

Min lever visserligen fortfarande men det är inte mer heller ....

Har väntat och längtat efter iPhone 5 . Tänkt byta upp mej så fort den släpps men kommit på (bättre?) tankar nu .

Är det verkligen rimligt att köpa en mobil för 6.000-7.000:- att ha i ladugården ??? ( Nu när jag är fast här *ler*)

Nej , tycker inte det .
Här dammar det och är allmänt skitigt hur försiktig jag än är .
Mobilen ska ju användas och inte ligga i en påse i en kartong i bilen för att inte bli förstörd .....

Såååå när jag lämnade dotterns mobil införskaffade jag en ny , billigare , lur .

En Samsung Ace som förhoppningsvis klarar det jag vill göra ( blogga , läsa Facebook , kolla banken osv....) för ett pris som gör att jag kan köpa en ny varje år istället .

Så nu sitter den på laddning snart redo för att kunna användas och knäppa ( skapligt fina ) kort igen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar