Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 10 juni 2011

Mamma Mu

Idag har vi inte hunnit göra så mycket ..... eller ....
Alex var hemma idag för han hade sådan huvudvärk. Så efter han vilat ett tag drog han och maken till Rättvik ( efter lagugården) för att hämta ut det "riktiga" körkortet som nu var klart. Jag stannade hemma och städade ( det är otroligt hur fort allt förfaller ...när man inte är hemma och plockar ....)

De kom till Posten/Rättvik strax före kl.11 då var det STÄNGT !!...hm....
nya öppet tider 8.00-10.00 sedan 14.00-18.00 Herregud !!

Sedan hade makens byggfirma, firmafest med golf och middag . Alltså blev jag själv i ladugården ikväll. Tack (!!) för det fredagsmyset .....hm....

Då jag mjölkat skulle korna till en ny hage , så jag fick rycka in som värsta Mamma Mu och gå före och visa vägen ;)
Jag ropade och de kom ....ganska häftigt faktiskt...

Imorgon hoppas vi kunna göra färdig sista kvighagen ( här i alla fall , fäboden är inte klar ännu....)
Sedan väntar vi på fin väder ( och f-n är det nu då ???? ) Lite längre i alla fall . För då kommer det bli både hö och ensilage körning på en gång . Hade inte varit helt fel att vara färdig till midsommar ( drömma kan man ju)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar