Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 17 juni 2011

Trött .......

OM jag gnällt förrut att jag varit trött...... Glöm det !!........ Nu är jag död !!!

Nu har jag jobbat konstant 12-16 timmar/dagen (inkl helger) i 2-3 veckor och kommer fortsätta MINST 1-2 vecka till.....hur nu det ska gå till....Är van vid långa dagarb & måååånga timmar men nu är det mycket.....

Brukar få någon sovmorgon vissa veckor i alla fall.... men icke nu.....

Drängen är ledig (semester & pappaledig), alltså kör jag både fabriksjobb och mjölkning paralellt ....

Tänk om man åtminstonde blev rik ......*ler*

Imorse när klockan ringde kl.05.30 hade jag samma färg på ögonen som en mört (!!!) illröda ..... och inte en "röjarfest" i sikte att skylla på.....

MEN nu har jag (efter fabriksjobb, mjölkning och fredagskvällen avslutades med att vi styckade en 300kg tjur !!! ) slagit i ett STORT glas vin. Är det helg är det.

Nej då.....

Nu har jag ynkat mej klart .......och spottar i nävarna för att INTE jobba , utan gå och SOVA !!!!!

Imorgon väntar bara ladugårdsarbete och förhoppningsvis regn .... (så jag kan sova middag)

UNDRAR NÅGON varför jag älskar snö och vinter ännu ?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar