Never run faster than your guarding angels can fly

söndag 1 januari 2012

Nyårsoutfit


Tous , tous och återigen tous. Halsband , armband och örhängen . Såååå fina Tack ännu en gång mina <3.


Klädsel blev ännu en julklapp . Odd Mollys Sight skirt. Inhandlad på Tradera och verkligen super fin . Värd varenda krona . Dock stoooor i storlek . Men skulle jag ha (o)tur och gå ner i vikt blir den lika fin med skärp. 

Till detta inhandlades Odd Mollys Rosanella top från vårat grannland söderut... . Även den en glad överraskning . Dock inte så billig (trots rea).

< ...... Inte direkt lika.......  >

Men ack så nöjd <3


Middagen igår var supergod och jätte lyckad.

Förrätt - Gratinerad hummer med champange (Bollinger) faktiskt den första goda champangen jag druckit. 

Huvudrätt - Oxfile , timjan potatis , baconlindad sparris till det rött vin.

Efterätt - Creme Brulé med sött vitt vin (passade bra till efterrätten men inget jag köper igen , smakade fikon !)

Nyårsdagen har spenderas mest sovandes ( efter morgonmjölkning ) Inte direkt så kul då man kom hem 02.00 och klockan ringde 5.30. Och åkandes bil ( inte direkt ovanligt) Först var vi till sjukhuset och hälsade på pappa sedan hann jag bara hem innan barnens kompisar skulle ta bussen hem ( runt halva dalarna Säter, Orsa, Ingels )

Då kom inte bussen !!! Hmmmmm. Så det blev till att köra 2 av dem till Ingels & Rättvik för vidare transport med tåg till Säter. De andra två hämtade föräldrarna själva .

Nu vräker snön ner och det är bara -3 grader så det nya året har börjat bra.

En ny liten arbetskompis har jag fått idag också . En 9 dagar för tidig kvigkalv .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar