Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 23 februari 2012

Funderingar ....

Efter ha funderat på vad jag egentligen vill göra resten av livet . Alltså jobba med ,så är det bara att inse att jag får nog "stå ut" (sååå hemskt är inte JOBBET ...*ler*) ett tag till .

Efter sommaren kommer vi ha 2 gymnasiestudenter som behöver lägenhet , pengar och dyligt och tyvärr växer inte pengarna på träd och inte har jag några guldbyxor heller ...

För VAD vill jag jobba med egentligen ?

Inte kontor , en gång och aldrig mer ...Gillar inte vända papper .

Telefonförsäljare ? Heldre dränkte jag mej .....;) och det vet de som ringer mej *ler*

Inte hemsamarit eller inom vården .( Jo kirurg möjligtvis men jag antar att det inte bara är att kliva in och börja jobba där utan många års studier OCH hattande runt på flera avdelningar först ;)

Möjligtvis i affär , jobbat både på Konsum & Ica och det ÄR kul . Där är det arbetstiderna som "suger" . Men kanske ett alternativ när barnen vuxit upp ( läs inte behöver köras runt )

Städa är faktiskt inte heller så illa .

Men helst hade jag nog velat köra ut post eller tidningar eller något sådant biltokig som jag är ... eller något med datorn kanske .....

Att vara i ladugården heltid kan jag mycket väl tänka mej då Johanna inte ska köras runt mer . Men det är ett tungt och hårt och knappast ett lönsamt företag...Och så var det ju det där med resorna till och från jobbet .

DET är skönt att jobba 5 minuter hemifrån för då får man mycket tid till annat ...

Så det blir nog till att stå ut ..... åtminstonde ett tag till ..

2 kommentarer:

  1. Du skulle ha jobbat i klädaffär och ingen sketen kklädaffär ála Rättvik eller liknande utan en lite tjusigare med lite fina märken för ingen kan väl sånt lika bra som du, synd att dom inte växer på träd i närheten bara...du får öppna en egen webshop med sånt, både dator, affär och kläder!!

    SvaraRadera
  2. Ja DET hade varit kul.....
    Men så var det ju de tre FFF:n ( *själv ironi*)
    TROR inte de står högt i kurs i klädaffär världen ;)

    SvaraRadera