Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 15 mars 2012

Lååång dag

Ännu en lång dag snart till ända och jag kan lätt säga att när sista kon trilskades var acceptansnivån inte så speciellt hög ....
Maken drog iväg på möte så jag åkte på kvällsmjölkningen efter jobbet också ;)

Desto roligare då ( trots jag höll på att få hjärtsnörp) var att då jag gick ut med mjölkmaskinerna mötte jag en katt i mjölkkammaren !

Vi har ingen katt . Eller hade kanske är rätt ord ...

En lite svart katt har bestämt sig för att bli lagårdkatt hos oss ;)

Första gången vi såg den var i höstas då den strök bland ladorna i hagen . En mager pytteliten svart katt .
Vi tänkte att det var en vildkatt eller en sommarkatt .

Tänkte inte mer på den sen .
Så en morgon i vintras när maken ( som tur var ) skulle ha ner hö och hackade ner högaffeln i höet sprattlade det till och ett svart sträck sköt upp alldeles brevid gaffeln .

Gissa om han blev rädd ;)

Sedan dess har vi hållt utkik och sett katten till och från . Men den har alltid försvunnit som ett svart streck när vi kommit ( men nu betydlig mer beträdda *ler*)

Så i helgen när vi höll på att hacka ner ensilage kom den spatserande in i ladan till oss jamande och tittade på oss innan den gick .

Vi sa att nu är det nog slut på råttor så den ville tala om att den var hungrig ;)
Tänkte sen ta med lite hundmat till den men glömde självklart bort det ( vi HAR ju ingen katt ....)

Så ikväll mötte jag alltså den i mjölkkammaren för först gången . Skulle nog in och sno en slurk mjölk, så satt ut en kopp och då kom den genast fram .

Så vare sig vi vill eller inte har vi nog blivit med katt ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar