Never run faster than your guarding angels can fly

onsdag 14 mars 2012

Lila är det nya röda ?!

Nu har jag plockat fram vårjackan .

En syren/iris färgad jacka från Didriksons som jag köpte förra våren inför besöket på Akademiska Barnsjukhuset i Uppsala .

Insåg på morgonen innan tåget gick att där nere var det vår och rusade in på sportaffären och slet åt mej denna ;)

Nu är det så dags för användning igen Och jag fullkomligt älskar färgen som i mitt tycke är mer blåbär & mjölk men sååå krispigt läcker .

Nu till problemet . Eller problem och problem .... Snarare insikten. .

Det verkar som lila är det nya röda ...hm.... Tänker ni ... Vad då nya röda ???

Jo enligt min och dotterns högt vetenskapliga undersökning har alla tanter röd jacka .

I alla fall röd vinterjacka ....

Men en kort (5 minuter runt Orsa) otroligt seriös undersökning visar nu att lila är det nya röda !!!

ALLA och då menar jag ALLA tanter vi såg hade lila vårjacka !!!!
Till dotterns ohejdade förtjusning ( bör tilläggas)
Mitt försvar är att jag köpte min förra året ......och deras är mörk lila ..... Hm.... *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar