Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 28 maj 2013

Släpar efter ...

Tack <3
Mina älskade ungar för fina Mors dags gåvor .

Nu kan jag lyssna på musik och lukta på rosor finklädd ;)

Annars består dagarna med att jag går upp före tuppen ( faktiskt ) och i säng när jag stupar ....

Hagar ska göras , djur flyttas , kalvar dras ut ( igår föddes en med hela fosterhinnan kvar som jag fick dra sönder med händerna för att kalven skulle kunna andas ...) och vi väntar 2 till i maj ..

Fåren och lammen har redan ätit av sin hage så även de behöver ny ...

Kvigor ska tjudras ( de som aldrig varit ute måste lära sig tråden innan de släpps lös )

Grishuset ställas i ordning och snart måste vi hitta nytt hem ( än kaninburen på toaletten ....) åt kycklingarna då de växer så det knakar och nya kycklingar väntas runt 6 juni ...

Men annars så är allt lugnt och jag lääääängtar tills det lugnar sig lite så jag kan åka ut till ön och bara vara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar