Never run faster than your guarding angels can fly

söndag 8 september 2013

Gryning

Det måste väl betyda att jag trivs med livet o jobbet just nu då jag vill brista ut i sång kl 06.00 en söndagsmorgon på väg till jobbet ?

Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra                                 
Genom frostigt glas syns solen som en huldra 
Ditt hår det flyter över hela kudden. 
Om Du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig 
Men Du, jag ger dig min morgon, 
Jag ger dig min dag. 
 Vår gardin, den böljar svagt där solen strömmar. 
Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar. 
Du drömmer om nå't fint, jag ser Du småler. 
 Om Du var vaken... 
 Utanför vårt fönster hör vi markens sånger. 
Som ett rastlöst barn om våren dagen kommer. 
Lyssna till den sång som jorden sjunger. 
Om Du var vaken... 
 Likt en sländas spröda vinge ögat skälver. 
Solens smälta i ditt hår kring panna välver. 
Du, jag tror vi flyr rakt in i solen. 
 Om Du var vaken... 
 Men Du, jag ger dig min morgon,
Jag ger dig min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar