Never run faster than your guarding angels can fly

lördag 7 september 2013

Svårt fall .....

Köpte mina drömmars klänning .....
Liiiite för liten ..( en storlek mindre än jag vanligen har ...)... 

Funderade på viktnedgång ( försöker ....men inte speciellt motiverad ....) 

Funderade på att låta min sömmerska sy ut .....

Men anser det som ett helgerån . 

Det finns dock bara 163 st och den förtjänar inte o bli slaktad ....

Men den största frågan av alla .... 

Är det verkligen försvarbart att äga en klänning som kostar nästan det jag kan ta ut i lön en månad som mjölkbonde ? 

NEJ !

Så med sorg i mitt hjärta låter jag den gå vidare .

För egentligen .... 

Den kan betala 5 (!!) fina klänningar eller en hotellweekend i iStockholm  eller en vecka på Lanzarothe och hur fin den än är så passar den just nu inte i min värld .
Måste jag erkänna med en tår i ögat 
.
Men om jag varit gjord av pengar hade den fått hänga vidare på min provdocka i fall jag blivit smalare..... eller bara för att det är en av 163 st .....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar