Never run faster than your guarding angels can fly

lördag 8 november 2014

Shit , shit , shit

Ridturen idag började bra , men det blev ett dyk halvvägs (bara 99 ggr kvar innan jag är skaplig ryttare :)

Vi hade Ture med oss för första gången och han sprang lös . 

Ibland före , ibland efter , ibland i full fart förbi ....

 Troooor att hon blev lite rädd för något bakom sig , tror att hon trodde Ture var där ( men han var före ) och hon red på snedden förbi Kalle på insidan , jag kom i obalans och pang i backen .

Cannon var superduktig och stannade direkt ( o hon o Kalle undrade nog vad jag gjorde där ....*ler)

Då jag andats lite ( och känt att jag fortfarande var hel ) var det bara att kravla sig upp på henne igen . Och hon var superduktig när jag smidig som få , hävde mej upp ...

Det är då man känner att man inte är 10 längre :)

Sedan gick allt ännu bättre hem . 
Hon är verkligen kul att rida och sååå vacker och snäll .

Jag funderar på att ta lite dressyr lektioner på henne till våren ( om allt fortsätter så bra som det verkar ) Så vi kan fortsätta utvecklas båda två .

Efter ridturen tog vi en åktur med Deci
Eller Caroline körde jag o Ture gick . Alvin fick stanna i hagen med dom stora hästarna och han var jätte duktig och stannade .

En riktig hästdag alltså <3 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar