Never run faster than your guarding angels can fly

måndag 11 juli 2011

Semester ! (På riktigt)

Semester på riktigt idag ! Härligt !

Vädret är väl inte på topp men perfekt för lite städning och tvätt på morgonen .Men först tog jag en lååång sovmorgon.

Tänk vad härligt det är att sova tills man vaknar självmant . Det är nog det jag saknar mest sen jag slutat nattjobba. Då kunde man verkligen sova ut (med gott samvete) ta en morgonpromenad och städa /tvätta INNAN man gick på jobbet . Minus var väl att jag inte träffade maken & barnen från söndag kväll tills Fredag annat än om de hälsade på mej på jobbet eller jag gick upp kl.6 och träffade dem innan skolan.

Nu när jag jobbar dag är det skönt att vara hemma alla kvällar men ständigt stökigt och mindre pengar i plånboken.....och NÄR ska man hinna (läs orka)  motionera ?? 

Ena jobbet jag har (ladugården) är visserligen kroppsarbete men hade nog önskat att jag hade ork (och motivation) och fara runt som baddjävlarna (turisterna) gör tidigt morgon och sen kväll.
Det cyklas och joggas och gås kors och tvärs på alla möjliga och omöjliga tider.....hm....
 Just nu är jag glad om jag orkar gå till postlådan. Men det kanske blir ändring med lite semester i kroppen ,lite smygmotion får jag då jag ror till ön i alla fall. 
 

Dagens slappartunika är Odd Mollys blueskies bell tunic med en (dimrosa?) underklänning från Cream nu när jag sitter i gräset med laptopen i knät och hundarna brevid och njuter av första dagen på semestern <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar