Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 30 augusti 2011

Datorproblem .....

Jag har haft problem med min laptop......
 Jag BRUKAR visserligen blogga via min iphone (nästa jämt) men på kvällarna brukar jag sitta med datorn i knät och fnula lite med inläggen.
Till saken hör att datorn är inte mer än 6 månader , knappt det och då tycker man ju att den ska fungera.... Självklart är den inköpt på Onoff med allt vad det innebär efter deras konkurs. Nu är jag inte helt tappad bakom en vagn då det gäller datorer , så jag tänkte fixa det själv.....


Så jag har funderat , och funderat och fixat lite och trixat men icke .....
Och efter mycket svärande lämnade jag iväg datorn till en MYCKET datorkunnig person.

Han fixade den och den kom hem och fungerade INTE....

Tillbaka på reparation igen..... och samma visa igen..... (3 ggr har det varit iväg med samma resultat .)

Så nu tänkte jag ta mej en RIKTIG funderare idag.
Efter mjölkningen innan kvällsjobbet ( jag jobbar extra på fabriken mellan kl.15.00-23.00)

Och efter ha fnulat lite mer så fungerar den !!!!
Så nu kan jag återgå till bloggandes värld igen.

Men först ska jag gå och laga till ett fiskrecept jag fått på jobbet, och är det så gott som alla lovar ( hoppas jag verkligen då vi i vanliga fall tillhör de fisk hatande)
Så lovar jag slänga ut receptet här imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar