Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 25 augusti 2011

Myskläder

Efter ha insett att det kommer bli mycket jobb den närmsta tiden har jag börjat blicka mer åt myskläder än finkläder ( läs Odd Molly kläder....) .

Nog för att det första jag gör när jag kommer från fabriken eller ladugården är att slänga av mej jobbarkläderna och sätta på mej något annat . Men då jag går från de ena jobbet direkt till det andra är det inte Odd Mollysar som åker på utan mer mys / velour dressar och efter som jag fullständig hatar byxor ( ja jag vet att det är sjukt ....) så blir det oftast klänningar som åker på.

ChillNorways mys / velour tunikor är en favorit . MEN de är inte billiga .....

Hade velat haft denna.... 
ChillNorways Lisbon dress , men 1999:- ???? 

Även Odd Molly har fina mysdressar . Inte den direkt billiga heller....
1695:- .....

Så fick jag nys om Klädfabriken.se.

och MITZA - lsd - B.YOUNG 

Den kostar 399,95 :-( !!!)
eller

MITZA dr-h B.YOUNG också den för 399,95:-


Förvillande lika Odd Mollys och ChillNorways . 
Frågan är bara om kvaliten är den samma och är det värt 1000-1.500:- för bara namnet ?

Är inte kvaliten lika god , So What ?? 
Jag kan ju köpa 4-5st för samma pris . Eller ?? Är det "fel" är det "kopior"?

Vad väljer du ?

Tyvärr VET jag vad jag väljer ......

Men har lovat mej själv FÖRSÖKA ta mej i kragen denna gång ( det är ju MYSKLÄDER och inte balkäder det gäller.....)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar