Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 27 april 2012

Kalla fötter.....

Idag var jag in och pratade med chefen på fabriken. Var liiiite "pirrig" då jag inte visste vad han skulle säga eller hur han skulle reagera.....

Men allt gick jätte bra och den 1:a Augusti blir jag heltidsbonde . ( Hjälp !!! )

Förhoppningsvis får jag vara tjänstledig ( lät inte helt omöjligt ) annars säger jag upp mej ( vilket jag också berättade....)

Men hur som helst orkar jag inte med 2 heltidsjobb ett år till (och tyvärr *ler* tjänar ju maken mer pengar än mej , så det blir jag som slutar jobba och är i ladugården istället ....)

Lite blandade känslor om detta .
+ Det är otroligt skönt att arbeta "ute" (inte sitta still inne i en fabrik....)
+ Tycker om att jobba med djur ( har även beställt 10 st kycklingar .....)
+ Jag bestämmer över mej själv ( inom vissa ramar, mjölka måste jag ju göra 06.00 och 17.30.....)
+ Omväxlande (men samtidigt väldigt tungt jobb...)
+ Hinner med hemmet (städa , tvätta , ut och gå !!!! mellan ladugårdspassen . Nu jobbar jag ju jämt.....)

- Inga jobbarkompisar ( bara maken på helgerna ...)
- TUNGT (men hoppas bränna fett och bilda muskler istället *ler*)

Hur som helst ska jag PROVA ett tag . Funkar det inte (eller rättare sagt ORKAR jag inte) så har jag prövat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar