Never run faster than your guarding angels can fly

lördag 26 maj 2012

Trägårdsarbete

Skulle ta båten ut till ön ..... Men vitvågorna gick höga ..... Jag MÅSTE åka iväg och köpa en motor .....

Så det blev ännu mer trägårdsarbete .

Dammen / fontänen skurad ( INTE kul ) men ack så fint det blir .

De flesta blommorna inne har fått ny jord och nya hem ( krukor *ler) ute .

Vet inte varför , men det har nog med det där "man ska vara ute när det är fint väder" att göra . Så fort det blir tillräckligt ( oftast ....) varmt så bubbar jag ut allt .
Blommor , husdjur ( typ fåglar , marsvin och kaniner till och med sköldpaddan ifjol ...)

Men så går det också oftast som det går .... :(

Blommorna fryser ( ofta )
Fåglarna smiter ,
kaninerna och till och med sköldpaddan blir uppätna ....
(Marsvinet smet alltid men hade åtminstonde vett nog att komma hem på morgnarna )

Men ändå bubbar jag ut allt nästa vår igen . . .

Nu är det ( enligt övriga familjen ) äntligen slut på husdjuren . Så nu är det åtminstonde bara blommorna som kan frysa .....
( Men jag har sagt att för första "bondelönen" ska jag köpa en ny fågel *ler*) Men då är det höst och den får vara inne ett år .... I alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar