Never run faster than your guarding angels can fly

onsdag 16 januari 2013

Doktorn, doktorn.....

Johanna kom hem igår ...... ont i huvudet, halsen och allmänt sjuk IGEN !!! Denna gång även med  skumma prickar (- peptider fick vi reda på att de heter.....)

Mina barn tycker jag borde blivit doktor ....och vet ni vad ?



De har rätt. ;)

Jag är suverän på att ställa rätt diagnoser och mediciner innan läkaren hunnit blinka. ( Tack Google ! Okej jag är riktigt bra utan å ...)

Jag är jätte duktig på att säga sen ( avvakta på läkarspråk ) och att
INTE svara i telefon eller ringa tillbaka upp ....

Jag kan se förstående och lyssnande ut ( och samtidigt surfa på Facebook och inte lyssna ett dugg)
Jag kan gå omkring och se viktig ut (när det behövs) och ge arga blicken till de som ynkar....

Jag kan jobba på BB ( har förlöst både hundvalpar och kalvar ) men anar att de kommer se lätt hysteriska ut då jag lägger kedjan runt benen och tar spjärn med fötterna ....

Jag kan jobba på kirurgen ( då jag tycker det är vansinnigt intressant att "obducera" tjurar och älgar , dock kan de bli problem när allt ska tillbaks då jag är van att välta allt i traktorskopan ...)

Så i det stora hela tycker jag nog de har rätt ....

Visst borde jag blitt doktor.... ( kanske anar någon att vi varit till läkaren idag ;)

Dock är Alex läkare undantagna . De är änglar båda två ( och självklart tjejer ....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar