Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 25 oktober 2013

Lammslakt

Igår var det så dags för att slakta lammen .

I vanliga fall är jag med och hjälper till då vi slaktar . 

Men inte lammen . 
Inte mina bebisar som jag pratat med och klappat . 

Just då när det händer tycker jag det är fruktansvärt .

Men vill jag bara leva på frukt o grönt ?
Nej .

Och mina djur har det bra , riktigt bra ( så länge de lever ) o slipper fraktas till slakteriet i stora bilar fulla med andra djur o lukter .

Tänker man så , är det mer okey . 

Men sen då jag åkt hem från lagården på kvällen och steg ur bilen höll jag på att få en hjärtattack . 

Jo vad hörde jag ?

Ett bääande alldeles bakom mej ( och hjärtat stannade lite ....) 

Men det var ju bara tackorna o baggen som hälsade mej välkommen hem igen .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar