Never run faster than your guarding angels can fly

måndag 27 september 2010

Dagens & gårdagens

Idag blir det både en dagens ( en favorit  som jag använder mycket ) och gårdagens (den första mollyn jag köpte och som gjorde så jag fick upp ögonen för Odd Molly ).


Dagens - "Fondan" , svarta tights , rosa converse

Fondan tycker jag är perfekt att skrota omkring hemma i .Lagom fin men ändå vardagsklädd. För även om man ska använda kläderna känns det inte helt okey att skrota omkring i en 3000:-/4000:- sidenklänning utan vidare. Inte med min plånbok i alla fall...

Annars brukar sällan använda mollysar på helgen eftersom jag mest går i lagårdskläder då (om vi inte ska bort eller så förstås *ler* ) men igår smet jag från jobbet och lämnade maken ensam i ladugården med mjölkningen eftersom Johanna hade extra konståkningsträning igår . 2 timmar is och 1½ timme teori gjorde att jag och mamma kunde åka vidare och shoppa lite under tiden hon tränade.

Nu var det ju visserligen söndag och inte många affärer öppna här men Jysk, Dollarstore, Ica Maxi och Willys fanns att fördriva tiden i alla fall och så avslutade vi det hela på MC Donalds . Inte ovanligt direkt....

Gårdagens molly , var en perfekt höst klänning enligt mej som är liiiite stick känslig och vill ha ett lager bomullskläder under.

Everywear dress i chalk var också den första odd molly klänningen jag köpte. Eller köpte och köpte , jag önskade mej den i julklapp och fick den av maken. En jätte fin klänning , men som sagt lite stickig.
Den jag fick var lite liten i armarna så efter några gångers användning beslöt jag mej för att sälja den och jaga rätt på en storlek större. Tänkte att om den inte satt så tight så kanske den kliade mindre.... :)

Så nu bor en mörkblå klänning med rosa fjäril hemma hos mej istället och den kliar faktiskt inte lika mycket.
Men jag ser ändå alltid till att ha ett lager bomull under. Igår blev det odd mollys vita baströja och en vit gammal ärvd underkjol.


Gårdagens - Everyweardress , odd mollys vita baströja, vit underkjol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar