Never run faster than your guarding angels can fly

måndag 6 september 2010

Skördetid


Efter 4 dygn med natt frost var det dags att höst städa trägården nu i helgen.
En hel 5 liters hink blev det med tomater på 2 plantor . Några majskolvar hann också fram . Plantorna köpte jag av skolbarnen i våras. Även några få paprikor fick jag. Jätte kul med tanke på att det är första gången jag odlar "på riktigt". Nästa vår ska odlingarna utökas . Kanske till och med med ett växthus ;)



Annars har helgen varit lugn. Då vi är i ladugården går tiden på något sätt ändå....*ler*.

Idag börjar min "jobbarvecka".( Vi har en anställd som sköter ladugården under veckorna eftersom både jag och maken har andra jobb vid sidan av korna.) Jag jobbar eftermiddag/natt varannan vecka Måndag - Torsdag kl.15.00 -0.30.

Så det blir inga mollysar förrens tidigast fredag, och inte hann jag med på den blåa bomullsklänningen på Campadre heller.... *gr..gr*... Men det var nog tur för plånboken ;) 

Dagens klädsel och helgens har mest gått i "slappar" kläder. På jobbet blir det mest joggingbyxor och urtvättade t-shirts, kan vara skönt att slippa bry sig men hade gärna haft ett jobb där jag fått visa upp mina fina mollysar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar