Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 24 september 2010

Aftonbladet nöje


Foto: Thomas Johansson

”Jag ber till Gud att de hittar felet”

Charlotte Perrelli om kampen mot sonens mystiska sjukdom


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7840066.ab

I morse blev jag väckt av min mamma som ringde. En släkting i Stockholm hade läst på Aftonbladets nöjessidor om Charlotte Perellis son. Han verkade lida av samma mystiska sjukdom som våran Alex.
Kastade mej över datorn för att läsa och det lilla som stod stämde ganska bra med hur Alex har det.
Lite elakt tänkte jag genast att detta var bra. För om en "kändisunge" blir sjuk riktas ju allas ögon dit och det medför att alla resurser kommer garanterat användas för att försöka lösa gåtan
.
I detta sammanhang kan det kännas otroligt löjligt att överhuvudtaget tänka tanken på kläder, en klädblogg kan då rent av upplevas nästan som ett hån.
Jag menar kläder måste du ju ha på dej .Men detta letande , planerande efter sin drömgarderob kan verka otroligt meningslöst då man har egentligen har betydligt viktigare saker för dörren.

Men som jag läste på en "mollysysters" sida

 Visst är det fantastiskt att kunna vara glad över ett klädesplagg, lite ytligt kan en del tycka men vi människor består av både yta och djup, precis som sjöarna och haven, utan det ena finns inte det andra och många är gångerna då djupet bara blir yta och det ytliga, banala blir bråddjuptet
vi inte trodde
.

Dessa ord har bitit sig fast.

Bara för att jag väljer att inte gräva ner mej i något jag inte kan göra något åt ,betyder inte att jag inte bryr mej.

Sååå här kommer dagen molly i alla fall *ler*
Voile short dress i chalk
underklänning Ellos
Knästrumpor med spets Lindex ( tror jag)

Och så måste jag visa vad som står högst upp på min önskelista av Vinter kollektionen

Saga shimmer v-dress

2 kommentarer:

  1. Lillasyster var här och kikade! vad kul att du börjat blogga! du skriver verkligen jättebra (en talang jag inte alls visste om)!
    härligt att få se alla dina underbara Mollysar, ses ju så sällan att jag bara hinner se en bråkdel av din gigantiska garderob annars =P

    kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Läser en hel del (läs mååånga) bloggar och ääälskar att skriva så även jag fick bara lov *ler*

    SvaraRadera