Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 29 mars 2011

Naglar

När jag åker till mer bebodda trakter brukar jag passa på att köpa Harper´s Bazaar eller engelska / amerikanska Vouge .
De är lite roligare än svenska mode tidningar tycker jag.

Så då vi var ner till Uppsala förra veckan laddade jag upp med båda och knäpp som jag är måste jag suga lite på godbitarna innan det är dags för läsning. Idag är däremot perfekt för att packa upp dem och njuta .

 Alex är hemma på förmiddagen ( blev lite jobbigt igår med snowboard hela dagen med skolan) så vi tar det mest lugnt fram till lunch innan det är dags att köra honom till skolan. 

Och ikväll är det både Zumba och T-core dags alltså kan man hoppa över morgonpromenaden med gott samvete......

Jag är INGEN nagellack person . Tycker det är ursnyggt med välmålade naglar eller elegant fransk manikyr .

MEN efter ha tillbringat ibland timmar med lackande för att få det perfekt (med alla lager) slutar det ALLTID med att det endera blir "rynkigt" (lagren har inte torkat ordentligt och korvar ihop sig) eller så stöter man i nageln och en flisa åker ur och så är det förstört ...... Alltså gör jag det inte alls längre .

Men nu har mina ringar kommit tillbaka från uppfrächningen och den nya kommit . Verkligen ursnygg och något jag garanterat INTE fått om jag inte haft Caroline på Diamanten i Insjön =)
Så nu blev jag sugen på att köpa ett snyggt nagerlack .

I Harper´s Bazaar såg jag nu detta

En sorts teijp / klisterremsor att sätta direkt på nageln och bara fila till . Skall hålla upp till 10 dagar . Perfekt !!!

Nu gäller det bara att HITTA detta här i Sverige också.....

1 kommentar:

  1. Skit smart ju!:) det skulle jag oxå vilja ha!:) Ringarna vart skit snygga!! Exakt så ska jag ha när jag blir stor!!:)

    SvaraRadera