Never run faster than your guarding angels can fly

måndag 28 mars 2011

Vår del 2

Nuuuu kom jag på varför jag älskar vintern tror jag ....*ler
På vintern blir det visserligen blött inne på golven av all snö som följer med hundarna in. Men det är rent !!
På våren följer allt som gömts under snön med in i pälsarna och det är allt annat än rent inne ( trots jag torkade alla golv för mindre än 4 timmar sen )
Gamla kvistar , barr ( i mängder ) mossa , solrosfrön är bara något av allt man hittar på golven + leriga och jordiga hundtassar i olika storlekar .
På sommaren har man lika mycket gräsklipp inne som i själva gräsmattan . Och golven får en lätt grönaktig ton.
På hösten är det så dags för ännu mer leriga hundtassar och massvis med löv ....
Så det är nog inte så konstigt att jag älskar snö .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar