Never run faster than your guarding angels can fly

onsdag 21 december 2011

Avhorning

I dag var det ladugård - fabriksjobb - ladugård .
 
På eftermiddagen kom semin och seminerade, dräktighetsundersökte och avhornade.
 
Det är något jag inte tycker om . Jag VET att de får bedövning och (troligtvis) inte känner något ( de muar inget *ler*)
Men tycker lukten av bränt kött & ben är värre än att vara med vid slakt . Slakten (avlivningen) går åtminstonde fort . Sedan känner det inget.....Så jag roade mej med att mata och skotta i stallet medans maken och seminörskan fixade i ladugården.


Annars tycker jag att kor SKA ha horn . De ser inte kloka ut utan.... 
 
Och är betydligt lättare att fånga med horn *ler* (med lasso) och för min del är jag inte rädd för hornen , utan för benen / fötterna .
En spark eller att bli kliven på är betydligt större risk än att bli stångad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar