Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 28 december 2010

Försenad jul mus ....

Varje år sedan säkert 10 år tillbaka har vi fått in möss till jul. Aldrig annars ...
Det började för läääänge sedan med att äldsta dottern vaknade natten till julafton av att en mus satt på mattan och tittade på henne .
Hon ropade åt oss men jag ( snäll som jag är ) sa åt henne att somna om . Att det säkert var hamstern som smitit igen. Vi hade en rymmar hamster vid den tiden . . . *ler*

Men morgonen efter satt maken in en råttfälla i köket uppe och vi hann knappt lämna den förrens den den slog igen . Jag bad honom ladda den igen för möss vill jag INTE ha inne.Sedan fick vi en mus om dagen i en vecka !!
2 "stora" och fem små sammanlagt och efter detta har vi varje år fått in möss vid jul.

Maken har tätat och "nätat" men runt julafton har vi alltid fått en eller två möss . Varken tidigare eller senare trots gillrade råttfällor året om...

Men i år har vi inte sett eller hört eller fått någon mus i fällan så vi tänkte nog alla att nu är det ääääntligen tätt .

Ni kan ju gissa min min då jag i går kväll satt på jobbet och skulle lyssna på ljudbok och satt i hörluren i örat och den gjorde ont . Jag tog ur för att kolla vad som var fel om något skräp fastnat ,då jag upptäckte att NÅGON ätit upp halva hörlurens gummi !!!

Små fina bitavtryck och halva hörluren borta *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar