Never run faster than your guarding angels can fly

söndag 19 december 2010

Julavslutning ?

Dagen började inge vidare idag ...
Skulle ge en kalv mjölk och då jag skulle ta bort hinken drog den tillbaka huvudet och fastnade med hornknopparna under handtaget och var fanns mina fingrar då ? Jo självklart i hinken ...

Så kalven rädd med hinken på huvudet slet åt ett håll och jag med armen fast i kalvbåset slet åt andra hållet .

Trodde fullt o fast att mina fingrar skulle slitas av .

Nu gick det som tur var bra och efter en hel del dragande o svärande kom jag loss och fick springa ut o stoppa handen i snön .

Tre uppsvällda fingrar med blånagel blev resultatet och vansinnigt ont gjorde det kan jag lova ....

På eftermiddagen var det dags för Lucia o julavslutning på konståkningen.

Men inte vet jag om det borde kallas julavslutning inte .

De har 1 dag ledigt under jullovet ( dagen före julafton ) och i mellandagarna tränar de hela dagarna i stället för 2 timmar om dagen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar