Never run faster than your guarding angels can fly

onsdag 29 december 2010

Sängkamrater

I natt då jag kom hem från jobbet tog jag mej en funderare över alla sängkamrater jag haft . 

Hjälp!! tänker ni nog nu. Men det är inte så farligt. Det var hundarna jag tänkte på *ler

Vår första ( min & makens ) "egna" hund var en Hamilton stövare som hette Rappen.

Honom köpte vi så fort vi flyttat till en lägenhet som tillät djur. Han var nästan 6 månader då vi fick hem honom men en jätte snäll hund och en och annan hare fick han också under sin tid som jakt hund. 
Då han kom in i vårat liv fick uttrycket peeling en annan innebörd.
För då vi jobbade var han i hundgård med grus ,sten och sand i vilket senare hamnade i sängen då han kom in....
Hund nummer två. Whisky en West Higland White Terrier kom in i vårat liv många år senare och var inte heller han en toppen sängkompis . Snarare som att klappa en get enligt min mamma..
Efter Whisky & Rappen ville jag ha "riktig" hund att träna och tävla med och införskaffade först en Briard .
Tara som snabbt följdes efter med Tasso och sedan Skrållan.

Då var det TRÅNGT i sängen vill jag lova.
Tara & Tasso hos mej och maken och Skrållan hos Caroline.

På den tiden kunde man hitta det mesta i sängen . Från det ständiga gruset till kvistar ,kottar och allt annat skräp som fastnade i deras lååååånga pälsar.

Efter eller rättare sagt samtidigt som Briarderna levde här köptes även en Cocker Spaniel in . Ja , jag vet det VAR mycket med 3 barn samtidigt..... *ler* och stor bil fick lov att införskaffas.

Cockern hette Peach och var av det polisiära slaget . Vaktade hysteriskt mot allt och alla och vi tvingades göra oss av med henne .

Nu många år senare finns det endast 2 hundar kvar i hushållet.

Tasso - stor klippt Briard och Busan - Liten  Långhårig Chihuahua

Men hon är den mest underbara sängkompis man kan önska <3 <3

Liten , mjuk och varm och trycker sig mot magen eller ryggen under täcket som min alldeles egna värmedyna och är samtidigt lätt som en fjäder ( väger inte som Tasso 40 kg då man ska flytta på täcket )

Hon ligger på min kudde och väntar tills jag kommer hem på natten . Sen kryper hon ner under täcket med mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar