Never run faster than your guarding angels can fly

söndag 12 december 2010

Välta kor ..

Helg och under helger gör jag inte så mycket eftersom är jag i ladugården och sköter mjölkningen då ..
( Om jag inte passar på att smita iväg på något roligare och lämnar maken alldeles ensam .... Hi..hi )
Denna helg har jag ingen anledning att smita utan infinner mej lydigt i lagårn .
(det är inte sååå hemskt som det låter )
I dag har vi roat oss med att "välta kor" . Nej då inte på riktigt , men hade jag kunnat hade jag bra gärna velat ibland ..
Däremot har vi flyttat kor .
Vissa ska ha kalv och behöver mer mat andra behöver "bantas" och flyttas längre bort ( tur att det inte går till så vid matbordet , då hade jag nog snart flyttats längre bort från maten ... *ler )
Och kor är ju som människor - olika .
Vissa är snälla som lamm och går lydigt med medans andra är envisa som röda grisar ( dessa vill man välta :)
Efter en hel del baxande och puttande och dragande hamnade de dock där de skulle och självklart skall det bråkas och stångas och hållas på då trotts att de bara flyttats en eller två platser och varit tillsammans de senaste 3-4 åren . Pust ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar