Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 10 februari 2011

Dag / natt

Nu är denna jobbvecka tillända. Denna gång har jag jobbat dag något jag inte gjort på länge .
Men hon jag jobbar med annars är på semester i Thailand ( lyckost )
Jag har på senare tid funderat på om det inte varit bättre att jobba dag nu då barnen är stora och ingen behöver vara hemma med dem på dagen längre .
Som det är nu träffar jag dem o maken på söndag och sedan inte förrens på fredag igen(varannan vecka) . Kontakten under veckan sker via telefon , sms och snabba besök på mitt jobb.
(De veckorna sköter maken allt körande på träningar )
När jag jobbar kväll hinner jag ta en morgonpromenad , städa , tvätta och laga mat INNAN jobbet och då har de bara har att värma då de kommer hem.
Nu då jag jobbat dag åker jag vid 06.00 på morgonen och slutar kl.15.00 Hämtar sedan Johanna och åker direkt på träningen och är inte hemma igen förrens vid kl.19.00 och då är man inte sugen att börja tvätta , städa och laga mat kan jag lova .
Så nej jag skall inte jobba dag om jag slipper.
Men nyttigt är det att prova på med jämna mellanrum så man vet hur bra man har det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar