Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 2 september 2011

Gammalt/nytt

I tidningen jag begravt mej i fanns en skinnjacka som skulle va modern/ hipp .
Måste förundras över hur allt kommer igen ....

Min mor spar ALLT , säger att de blir modernt igen .... och jag har skrattat , ryckt på axlarna .

.Tänk vad fel man kan ha !

Mamma har ALLTID har rätt !!

Bara att inse ....

Skinnjackan på bilden i tidningen jag läser kostar 8,500:- (!!) jag har en ( nästan) exakt lika i garderoben från 80-talet kvar ....

Dottern ( Caroline ) var på jakt efter kläder i min garderob förra helgen .

Hittade en virkad tröja som jag fått av min mor som är super modern och säljs i dag för flera tusen kronor ....

Caroline har även "ärvt" en skinnjacka med pälskrage från tidigt 70-tal som fått "modebögar" på kupolen gå i spinn då hon haft jackan på sig ...

Och det är bara något av allt vi bytt / "ärvt" efter varann ...

Det optimala hade varit om man haft en gemensam släktgarderob som alla kunnat lånat av .

Men måste säga att innan jag upptäckte Odd Molly skulle jag aldrig ens tänkt tanken att köpa ett begagnat plagg . Nu letar jag nästan bara plagg på tradera .... Så lite klimatsmart är jag allt .

God natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar