Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 13 september 2011

Jobbarkläder...

Nu när jag jobbar på fabriken mer än vanligt har jobbarkläder blivit en större fråga.
Vi får jobbarkläder ( joggingbyxor & t-shirt ) från företaget men på sommarn är det kokhett !
Då är det knappt så man står ut med kortbyxor o linne och jag är ingen byxtjej på vintern heller.
Så nu har jag klickat hem 2 nya jobbar klänningar istället .

Men det är inte det lättaste att hitta några som duger .
De ska inte vara för korta ( vill ju inte skrämma slag på folk...) eller trånga ( de ska ju gå att jobba i....)
Inte för sliskiga eller ljusa heller ( de måste ju tåla liiite oljefläckar också ) OCH ha fickor ( för mobil , mp3 osv....)
Plus inte kosta en förmögenhet .

Men nu tror jag att jag hittat 2 st.

En på Ellos för 249:- ( med rabatter )


och en på La reduote
för 300:-


2 kommentarer:

  1. Peres lätt mest glamourösa arbetare! blir säkert mycket roligare att jobba när man känner sig snygg...landstinget borde uppdatera sina skittråkiga arbetskläder med, sjuksköterske kläder var mkt snyggare förr!
    kram

    SvaraRadera
  2. Glamourös , nja .... och inte vet jag om jag behöver va snygg på Peres.... Du skulle se hur jag brukar se ut där....ha..ha Men jag VÄGRAR sitta och vantrivas i ett par byxor ( KAN ju bero på muffinsmagen som VÄGRAR försvinna ..... Och visst räknas väl inte kalorierna man äter när man är sjuk....?!?)

    SvaraRadera