Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 10 november 2011

Jag ger dej min morgon...

Igår morse när väckarklockan ringde kl.05.20 skrek hela min kropp NEJ !!!.

Lederna värkte , handled / höfter / axlar , ja ALLT !!! 

Ont i hjärtat , ont i själen.....

DET känns att jag jobbat 12-14 timmars dagar (varje dag ) sedan i Augusti ....(trodde jag skulle orka längre....)

Var redo att packa väskan och dra ..... Inte till varmare breddgrader ( även om det är skööööönt).

Fick jag välja fritt skulle jag flytta tillbaka till Stockholm..... 
Takvåning på söder eller vindsvåning i Gamla Stan ......

Sitta på Café och titta på folk...... Gå på teater, opera, museum, restaurang uppleva nyårsklockorna på Skansen....

Höra bilar , musik , folk nätterna igenom .....inte tystnad......

MEN.......

Så steg solen upp och jag såg ut genom fönstret i ladugården ....



och min första tanke gick till Fred Åkerströms sång...

Åter igen gryr dagen vid din bleka skuldra
genom frostigt glas syns solen som en huldra
ditt hår, det flyter över hela kudden

Och om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där
jag aldrig ger dig
men du, jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar
långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar
du drömmer om något fint
jag ser du småler

Och om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där
jag aldrig ger dig
men du, jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Utanför vårt fönster hör vi markens sånger
som ett rastlöst barn om våren
dagen kommer
lyssna until den sång som jorden sjunger

Och om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där
jag aldrig ger dig
men du, jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

jag ger dig allt jag har
kvar

likt en sländas spröda vinge ögat själver
solen smälta i ditt hår kring pannan välver
du, jag tror vi flyr rakt in i solen

Och om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där
jag aldrig ger dig
men du, jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

men du, jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag 


och plötsligt var allt helt okey igen.....och jag orkar några veckor till (hoppas jag........)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar