Never run faster than your guarding angels can fly

lördag 26 november 2011

Pyntning utomhus...

Nu är det även julpyntat utomhus .

Hade sådan huvudvärk då vi kom hem från konståkningen så jag skippade ladugården .

Johanna kom 4:a , åkte i ett "spår" och ramlade *ler* .Dock inte ensam .....ALLA i hennes klass ramlade i det hörnet så kanske det låg lite i det hon sa.....
Men eftersom det är 1:a advent imorgon fick jag bara lov att fortsätta julpyntningen (även om vila nog varit mer att rekommendera) .

En stor fin stjärna hängde jag upp på balkongen ( får se hur länge den håller i dessa vindar.....)


Dörrkransen från Clas Olhsson åkte upp



Och julljusen åkte på utegranen som maken och Alex hämtade då vi var borta. Det behövs nog dras lite här och där för att alla ljus ska sitta där dom "ska" . Men ikväll får det duga. 

Nu har jag tänt alla ljusen inne och faktiskt börjat känna av en gnutta julstämning . Så nu fattas bara julmusiken . Kanske ska jag passa på att ladda hem en ny julskiva och smygbränna till bilen . Johanna har lovat att slänga ut den direkt genom fönstret om hon får höra någon mer julmusik. Troooor att hon fick lite nog förra året då den gick varm till orsa redan från och med november....

Själv kan jag inte få nog av Adolfsson & Falks Mer jul, eller Markoolios Stackars lilla tomten blandat med Peter Jöback och riktigt gamla klassiker som Little drummer boy och White Christmas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar