Never run faster than your guarding angels can fly

lördag 19 november 2011

Stockholms jul

<<<<<saxat från Utsikt Stureplan / Tous ..... en blogg jag läser >>>>>>>


Nu på söndag den 20 november kl 16.00 invigs Stockholmsjul, Stockholms genom tidernas mest omfattande julbelysningsprojekt. 671 647 ljus ska göra Stockholms city vackrare och mer stämningsfullt och locka hit flera turister.

Det är även första gången en specialdesignad julinstallation uppförs på Svampen.
När: På söndag, den 20 november, kl. 16.00–17.00.
Var: Stureplan, Svampen, i Stockholm.

Trafik- och företagarborgarrådet i Stockholms stad Ulla Hamilton (M) avtäcker installationen och inviger julen tillsammans med Per Eriksson, VD City i Samverkan.
Årets julvärd är Agneta Sjödin.
Gabriel Forss tillsammans med kör underhåller från scen.

Projektet Stockholmsjul är ett samarbete mellan Stockholms stad och City i Samverkan för ett tryggare, renare och mer stämningsfullt City. Projektet, som är samfinansierat till ett värde av 12 miljoner kronor över tre år, har också som syfte att stärka Stockholm som varumärke internationellt öka turismen under julen och handeln i City. Det är första gången som en specialdesignad julinstallation invigs på Svampen. Inspirationen för installationen kommer från bland annat Piccadilly Circus i London..
---------------------

 SNÄLLA tomten ...... 

JAG vill till Stockholm .....
Behöver INTE handla .....
Men vill SE , finnas och känna julpulsen ......

Så lovar jag vara snäll ett år till....

och om jag lovar vara RIKTIGT snäll .... Kan jag inte få gå på
Anders Ekborgs julkonsert i Johannes Kyrka ( där jag är döpt) den 22/12
SNÄLLA .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar