Never run faster than your guarding angels can fly

fredag 4 november 2011

Tvättråd

 Bild hämtad från facebook

Man tycker att när man nått en viss ålder borde man lärt sig tvätta...

Jag har gjort alla de "vanliga" felen med rosa eller gråa kalsonger.
Även tvättat tröjor så de blivit stooooora som hus eller ulltröjor små och skottsäkra . Nu är inte ullplagg direkt vanliga hos oss eftersom jag börjar klia bara jag vet att de ligger ett ullplagg i garderoben....

Hur som helst .

Förra julen fick maken en underbar mörkblå cahmere tröja från Tommy Hilfiger som jag köpte åt honom då Johanna var ner till Stockholm och tävlade strax före jul.

Till saken hör att maken är TOTALT ointresserad av kläder och har ingen hum och märken och pris , så att efter ha använt ett plagg 1-2 gånger brukar han använda dessa även på jobbet . Vilket innebär i ladugården eller då han snickrar ...... Alltså köper vi inga dyra kläder till honom längre ....*ler*

Förutom denna tröja då....och den har vi ( jag och dottern ) påpekat gång efter gång , denna är dyr och fin och skall inte användas på jobb . Vilket hittills har fungerat.

Så vad händer ??

Maken HAR använt den många gånger och lagt den i tvättkorgen. Eftersom jag VET att de enda kläderna i detta hus som är dyra är mina (och någon gång Johannas )och de tvättas för hand . Gör jag som vanligt "mockar in" full tvättmaskin med mörk tvätt och kör den "vanlig" kulör tvätt . Efter tvätten "proppar" jag genast in den i torktumlaren......

3-4 timmar senare då jag skall vika allt upptäcker jag att jag tvättat och torktummlat cashmere tröjan.....

Hur gick det då ??

(Förutom att jag höll på att få hjärtattack då jag upptäckte den )
Hur fint som helst . Inga fel , samma form och hur mjuk som helst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar