Never run faster than your guarding angels can fly

torsdag 17 november 2011

Vintage , second hand .....

Sitter och funderar lite........

För något år sedan var det helt otänkbart för mej att köpa något second hand / vintage .

Vet egentligen inte varför , men hela jag bara skrek NEJ . Gällde inte bara kläder utan även saker och möbler .....

Min mor däremot älskar loppisar och sådant , så jag har inte fått det därifrån ;)

Sedan började mitt Odd Molly intresse för några år sedan.... .

Det ändrade ALLT !!

Nu köper jag nästan ingen nytt ( förutom bas kläder , typ underkläder , tights och linnen....) utan skannar av tradera / blocket och bloggarna jag följer och har faktiskt bara blivit blåst en gång (och då var det ett par Converse till dottern och delvis mitt fel eftersom jag inte kollade upp säljaren innan......)

Är mer intresserad av gamla godingar än nytt .

Varför ?

Jaaaaa...... Lindex o Kapp Ahl kan ha väldigt fina kläder men hur kul är det egentligen att köpa något "alla" har....

Och måste faktiskt erkänna att jag tycker det är jätte kul att "folk" kommer fram och kommenterar kläderna jag har och VET var de kommer ifrån.

Vet vad de kostar.....
Men jag har hellre ett dyrt älskat plagg än många billiga....
Det är ju lite av grejen tycker jag .....

Lika så när jag är ute någonstans och ser en glimt av en gammal Molly .Då blir jag glad . Att kläderna står sig och är lika fina år efter år oavsett mode. Det säger något , förmedlar en glädje....

Just nu har jag "mailat" hem en kappa från en blogg jag alltid läser. Inte en Molly men ett märke jag inte hittar här i "urskogen" och till ett pris som är helt okey .

Sitter samtidigt och drömmer om "den perfekta julklänningen" som ligger på tradera just nu och går ut på söndag ...... Den tänker jag INTE visa förrens efter tiden gått ut..... Vill ju inte ha konkurrens ....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar