Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 5 oktober 2010

Lång dag ....

I dag har varit en lång dag och ännu är den inte slut . Klockan är nu 23.30 och det är 1 timme kvar på jobbet ..

Jag kom hem från jobbet strax före kl.01.00 imorse och klockan ringde strax efter 6.

Klockan 8.00 var vi på plats i sjukhuset och Alex fick embla på armarna inför provtagningen .

Klockan 10.00 skulle vi vara på röntgen .
Då klockan var 9,30 och inget prov fortfarande var taget började jag vanka runt i väntrummet . Jag vill gärna vara ute i god tid ;) och de var ganska så röriga dagen innan då de ringde ...

Men när systrarna såg mej kom de och berättade att de fortfarande ( sedan klockan 8 ) höll på att sammanställa och göra i ordning alla remisser och provrör som skulle skickas runt hela Sveriges olika sjukhus o labb. Det var många prover som skulle tas.....

Hur som helst hann vi i alla fall till röntgen med nöd och näppe ( med en räkmacka i handen på Alex, eftersom han skulle vara fastande på proverna)

Så nu återstår bara väntan på svar igen ....och jag måste faktiskt säga att dessa svar , allra helst lungröntgen är något jag oroar mej över .

Varför ? Jag vet ej . Ond aning bara . Larvigt , javisst . Med tanke på att det är huvudet / hjärnan & ögonen han har fel på .

Men håll gärna tummarna för oss ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar