Never run faster than your guarding angels can fly

tisdag 19 oktober 2010

Stövlar , stövlar .......

Till helgen åker vi till Stockholm för en lugn skön hotellweekend.
Med vila , shopping och god mat.
Äldsta dottern ska va hund / hus o tonårsvakt.

Så jag tänkte inviga min Nobless coat som jag köpte för ett tag sedan.

Men vad ska jag ha för stövlar till ????

Jag är ingen "skomänninska" utan lägger nog extremt lite på skor .
Tyvärr...
Jag har en förmåga att gå runt i gamla (och då menar jag verkligen gamla skor....)
Mina äldsta mocca stövlar som jag fortfarande använder ofta är över 30 år !!!! Snacka om kvalité .

Här är bild på dessa godingar...*ler*


Problemet är ju att vi ska ju inte vara borta länge så jag kan inte släpa med mej hur mycket som helst.
Men samtidigt ska de passa till kappan och kläderna/klänningarna jag har under ( som blir en senare fråga , vad som ska med...).

De ska vara bekväma nog för minst en hel dags shopping och en spökvandring i Gamla stan lördag kväll och passa på restauranger på kvällarna.

Här är alternativen....



Helt nya mörkbruna skinn kängor. Passar perfekt till min Mulberry väska men tyvärr inte ingådda ännu.....

Halv långa svarta kängor med klack . Snygga till klänning / kappa. Men kan jag vingla omkring i dessa i gamla stan lördag kväll ??  Nej tror inte det... 
Mina svarta lårhöga "fiskestövlar" (den snälla tolkningen). Relativt sköna men vet av erfarenhet att 1 dags vandrande i dessa KAN medföra väldiga skoskav...
  
Mina underbart sköna, inte så vackra 5 år gamla indianstövlar. Dessa kan jag gå i men barnen gillar dem inte....*ler*    














Hmm ..... svårt fall ....

1 kommentar:

  1. dom översta bruna utan tvekan... skitsnygga och lagom enkla så dom inta tar över kappan med en massa detaljer! och vilken kappa sen då, urtjusig!

    kramar!

    SvaraRadera