Never run faster than your guarding angels can fly

onsdag 26 oktober 2011

En sådan dag .....

Idag var en sådan dag då jag vill skriva Jag hatar kor , Jag hatar kor , Jag hatar kor över hela whiteboard tavlan i mjölkkammaren......

Upp kl.5.00 och mjölka.
Hem kl.9. duscha och äta
Fabriken kl.10-15.00
Hem och äta ....

Som "tur" (eller otur då hon tränar program) var vad Johanna sjuk idag alltså ingen träning. Mat och sedan ladugården igen till kl.19......

Och ni undrar om jag är trött ?????När hela livet består av jobb.....

Död är bara förnamnet .....

Även om vi borde fira i champange idag ( eller inte.....)
då vi får gå med i Arla ...... Det var det eller Milko konkurs .....
Kan bara hoppas på att det blir bättre . Att vi får betalt för mjölken. Sämre kan det knappast bli.....

Men jag som är "utomstående" (ingift bonde) kan bara undra om det finns pengar nog för att uppväga att man jobbar 355 dagar om året ( och då ljuger jag inte ....)

Fina presenter är bra ( och håller en flytande...) men just nu drömmer jag om att ha ett "normalt" 9-5 jobb .......

Bara tanken att vara ledig ALLA kvällar och ALLA helger är värt att ge bort alla diamaner för ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar