Never run faster than your guarding angels can fly

söndag 2 oktober 2011

Vinterträdgård

Eller vinterrusta blommorna .

Jag är en "sån" som köper blommor tidigt i maj och planterar ut . Ibland fryser dom (oftast). Men jag tycker det är roligast att fixa med blommor och trädgård fram till midsommar .

Sedan rinner det av mej ..... och har jag TUR ser maken då de slokar och slänger åt dem lite vatten så de i bästa fall lever Juli ut ...

I augusti river jag sedan bort dem oavsett om de lever eller ej och ersätter med tallris , tuppmossa och ljung . Tycker faktiskt att det är finast .

I år vet jag inte vad jag gjort , gissar att jag jobbat *ler* men även det varma vädret har gjort att jag dragit mej .
Men nu är det oktober (!) så då är det faktiskt okey att vinterrusta bland blommorna .

Så soffan på brokvisten ersattes av 2 vita stolar istället . Ljuslyktor plockades fram och placerades i trappan .
OCH ljungen och tallris kom fram .

Även fåglarna fick ett träd fullt med mat . Så nu kan jag lugnt luta mej tillbaka och invänta snön .

Tyvärr måste jag meddela att salladen inte förstått att dö ännu utan jag kan fortfarande plocka plocksallad på 1 1/2 meters höjd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar