Never run faster than your guarding angels can fly

lördag 8 oktober 2011

Parfym

Det var meningen att jag skulle åka ut till ön idag och bara mysa . Men då det blåste för fullt gick det så pass stora vitvågor på sjön att jag hade nog fått lov att ro hela dagen för att komma ut dit .

Så jag stannade hemma och städade i badrummets alla lådor och skåp och höstrustade i garderoben istället.

Då kom jag på att jag glömde ju skriva något väsentligt på önskelistan igår .

Något som jag tycker är nästan lika viktigt som kläder , något jag använder varje dag ( ja faktiskt....)
och helst vill ha några stycken på gång samtidigt för olika tillfällen...

Parfym !

Dessa är samlade under flera år och de flesta tomma. Men jag tycker att flaskorna (oftast) är så vackra att jag spar dem ändå.

 
Just nu har jag "snöat in" på Clean som vardagsparfym. Fresh Laudry & Warm Cotton är favoriterna .
Tänk att man köper parfym som bara luktar rent (!) . Men det är en otroligt ren och frisk doft som är svår att få oavsett hur mycket man tvättar och skrubbar....
Clean Sweet Layer är också jätte god men lite sötare.

Van Cleef & Arpels Féerie EdT är super god som lite finare vardagsparfym och doftar ljuvligt av viol .

Till fest är det min "once in a lifetime" parfym Robert Piguet - Fracas Eau De Parfum Spray

Parfymen skapades av kläddesignern Robert Piguet och var Hollywoodskådisen Greta Garbos favoritparfym. Tung, uppbygd på liljekonvalj och tuberose  

Dyr är bara förnamnet .....Men en doft som dröjer sig kvar länge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar